zondag 3 mei 2009

De Grote Update Deel III: GROOT NIEUWS! (26 & 27 april 2009)

Wegens tijdsgebrek is't weer een tijdje geleden dat de blog geüpdatet werd. Voor de leesbaarheid heb ik de update chronologisch opgedeeld in verschillende berichten. Je begint dus best te lezen bij Deel I (twee berichten lager dus).

Ondertussen zijn we beland bij onze avonturen op maandag 26 april.
Die maandagavond hadden we een afspraak bij de keukenbouwer die ons eerste keukenidee uitgetekend had. We waren eigenlijk direct redelijk verkocht, maar wilden toch nog wat andere ideëen en meningen horen.

Na wat extra info over de materialen, keuze van de juiste kleuren en toestellen, en het opmeten van de hoogte van het werkblad en de dampkap, hebben we besloten om met hen in zee te gaan.

Onze keuken zal geleverd worden door Teknika (Lovendegem).
Hij zal bestaan uit een lange wand met aan de rechterkant 2 hoge kolomkasten (met koelkast, oven en micorgolfoven), 3 dubbele pottenwagens en een gewone kast. Ook het kookvuur (een inductiekookplaat) zal in deze wand zitten. Aan de linkerkant komen drie hangkasten.

Vóór deze wand, komt een eiland met daarin een dubbele wasbak (twee grote bakken, Stijn houdt niet van pisbakjes), een volledig geïntegreerde vaatwasmachine en een kast, en aan de achterkant 3 kasten op halve diepte.
Het eiland en de onderkasten zullen in glanzende witte kunststof zijn, de kolom- en bovenkasten in donkere rifteik (donker grijsbruin).

Voor de toestellen (inductiekookplaat, oven, microgolfoven, koelkast en vaatwas) hebben we gekozen voor Smeg, de dampkap komt uit het flatline gamma van Novy.
Het werkblad wordt gemaakt uit composiet, voor het kleur twijfelen we nog tussen grijs en grijs-beige.

Meer info over de keukenbouwer kan je rechts vinden, een 3D tekening (zelfgemaakt in SketchUp) vind je hieronder.
Van Keuken


Het tweede grote nieuws is het volgende: WE HEBBEN ONZE BOUWVERGUNNING!!!
Vorige dinsdag (27 april) ben ik nog eens binnengelopen op de dienst Stedenbouw in Oostkamp om te polsen naar de stand van zaken voor ons dossier. Bleek dat de vergunning klaar lag om te verzenden... Ik heb ze toen direct meegekregen, nadat ik 180€ betaald had. Die 180€ moeten dienen als waarborg voor het voetpad, en als we het onbeschadigd achterlaten na de werken krijgen we ons geld terug...
We moeten nu wel nog 25 dagen wachten voor we mogen beginnen met de werken: in die periode kan de vergunning nog geschorst worden. Laten we hopen dat dit niet gebeurt.

Twee weken geleden ben ik ook begonnen met het vragen van offertes voor de Ruwbouw. De eerste aannemer die ik contacteerde kon pas beginnen in februari 2010: wel even schrikken... Gelukkig hadden de andere aannemers meer tijd: van de 5 aannemers die ik contacteerde, kwamen er de week nadien reeds 3 kijken, en vorige week (2 weken later dus) had ik mijn eerste offerte al binnen. De volgende offertes zijn me tegen volgende week beloofd. De meesten denken nog voor het bouwverlof met het gieten van de betonplaat te kunnen beginnen, om na het verlof de rest van de ruwbouw te zetten. Nu kan het dus vooruit beginnen gaan!

Geen opmerkingen: